Maria Alicia Zamora Noguera iz Nikaragve, ki je razstavljala na 28. grafičnem bienalu Mednarodnega grafičnega likovnega centra v Ljubljani, je z odliko diplomirala iz sociologije na Universidad Centroamericana leta 2000. Samouka umetnica ustvarja v grafičnih tehnikah in se ukvarja z murali in intervencijami v javnem prostoru.
V sklopu svoje 14-dnevne umetniške rezidence v Ateljeju Azil na Metelkovi je umetnica in sociologinja pripravila intervencijo z naslovom Devolutionariana na steni Menze pri koritu v AKC Metelkova mestu, ki bo ostala stalna postavitev. Maria Alicia Zamora Noguera je prišla na umetniško rezidenco, da bi raziskala skupne točke prej socialističnih držav, Nikaragve in Slovenije. Predvsem jo je zanimala ulična umetnost urbanega prostora s političnimi vsebinami. Z uporabo papirja in reproduktibilnih tehnik kot inspiracijo njeno umetniško delo – mural – združuje politično ikonografijo Nikaragve z ikonografijo, ki še ostaja od časov socializma pri nas. Ob raziskovanju, pogovorih in sodelovanju s tukajšnjimi umetniki in posamezniki iz [A] Infoshop-a, socialnega prostora za raziskovanje in razvijanje teorije ter prakse anarhističnih gibanj, ter ostalo zainteresirano javnostjo v AKC Metelkova mestu, si je Alicia pripravljala skice in zbirala material. Pri ustvarjanju je uporabila predvsem tiskane medije kot so plakati, jih sestavila v kolaž, ki postavljajo njihova sporočila v povsem nove kontekste, dobivajo estetsko vlogo in s svojim delom direktno posegajo v metelkovski prostor. Koncept umetniškega dela je nenehno spreminjanje in nalaganje intervencij mimoidočih. Mural do sedaj vsebuje umetniško delo s strani avtorice povabljenih umetnic (Nevena Aleksovski, Leigh San Juan) in čaka na svoj nadaljnji razvoj.
Korenine projekta, ki ga je izvedla v Ljubljani, segajo v leto 2005, ko je pripravila projekt z naslovom Participatory Public Art Project Murals October. Osnovna ideja projekta je bila izmenjava izkušenj in sodelovanje italijanskih uličnih umetnikov z nekaterimi umetniki iz Srednje Amerike. V Managui, glavnem mestu Nikaragve, so se sodelujoči umetniki soočili z novo estetiko politično angažirane ulične umetnosti, ki se je zasnovala okoli izgubljene sledi revolucij in z njimi povezano ikonografijo. S skupnimi močmi so na novo porisali steno, kjer sta bili že dvakrat do takrat izbrisani freski zaradi političnih razlogov.
V času njene umetniške rezidence je bil 9. septembra v Galeriji Alkatraz organiziran pogovor, ki sta ga vodila umetnica in Matej Žonta, na katerem so se obiskovalci seznanili z umetničinim delom, načinom ustvarjanja in njegovo vsebino. Otvoritev murala Devolutionaria, ki je bila izjemno dobro obiskana, se je zgodila 10. septembra.
Delovni obisk je nastal v sklopu programa 17. obletnice AKC Metelkova mesta in v sklopu programa Galerije Alkatraz, ki ga podpirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo.