Sklepni dogodki letošnjega koncertnega cikla FriFormA\V so plod enomesečne delovne rezidence zvočne umetnice, videastke in glasbenice Christine Schörkhuber in Arnolda Haberla aka Noida, violončelista, skladatelja, zvočnega umetnika in improvizatorja.
Štiri zvočne instalacije, ki sta jih dunajska umetnika poimenovala Razmestitve / Constallations prinašajo izbor njunega ustvarjanja in raziskovanja zadnjih dveh let sta med 8. in 10. 10. 2020 predstavila v Cirkulacija 2, Ljubljana. Christine jepredstavila zvočno instalacijo Hrupna preproga / Noise Carpet, ki jo je leta 2018 prvič prikazal festival Klangstärke v Hildesheimu, Nemčija. Počasna hoja po “hrupni preprogi” sproži zvoke, ki se nanašajo na neposredni prostorski kontekst. Na vmesniku med notranjostjo in zunanjostjo “hrupna preproga” obiskovalce vodi po zvočnem sprehodu v drugačno situacijo, ki pobere pričakovano in špekulira z nepričakovanim. Preprogo lahko razumemo tudi kot kolektivni instrument, na katerega lahko igrajo obiskovalci in mimoidoči. Posnetek govorjenih besed, ki je del instalacije v Cirkulaciji 2, je avtorsko delo Anje Golob, slovenske pesnice, urednice, kritičarke, dramaturginje in prevajalke.
Struktura / Structure, naslednja instalacija, ki jo je predstavila Christine, je amorfna struktura kovinske mreže, ki kaže trenutno socialno konstelacijo, vendar sledi tudi svoji lastni utripajoči logiki. Gre za vrsto kinetičnih predmetov, kjer se podatki senzorjev na podlagi človeške prisotnosti ali komunikacijskih gibov prenesejo na nadzor motorjev. Viseči objekt tako postane analogija mreže, ki nastane v družbenem prostoru med ljudmi v dinamiki minljivih srečanj in interakcij tako fizično kot virtualno.
Sympathy je raziskovalni projekt s snare bobni kot resonančnimi predmeti, ki ga je Noid zasnoval med enomesečnim delovnim bivanjem maja 2019 v q-O2 v Bruslju, kjer si je zadal raziskovati možnosti uporabe 12 kromatsko uglašenih bobnov kot podaljške violončela. Dosedanji izid je različica za violončelo in 1 resonančni snare boben, ki je bil lani premierno predstavljen na dunajskem festivalu Zentrale. Zvočna instalacija za 12 kromatsko nastavljenih snare bobnov in ojačan ambient, je bila premierno predstavljena v Cirkulaciji2.
Inštrumenti za enkratno uporabo / Disposable instruments je bil izbor najdenih predmetov in reči, ki jih je Noid predelal in uporabil kot glasbene inštrumente.
Christine Schörkhuber (1982) je na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju sprva študirala slikarstvo (pri Franzu Grafu) in nato video/video inštalacijo (pri Dorit Margreiter). Diplomirala je leta 2008 z odlično oceno. Je zvočna in medijska umetnica, ustvarjalka videov in glasbenica, ki živi in dela predvsem na Dunaju, a tudi v mednarodnem kontekstu. Ustvarja velike zvočne inštalacije v javnem prostoru, video umetnost, glasbene kompozicije in tihe/hrupne performanse. Umetnico zanimajo predvsem pozorno poslušanje na preseku avdio in vizualnih umetnosti in dinamika relacij in sistemov na individualni, sociopolitični in tehnološki ravni. / http://www.chschoe.net
Arnold Haberl (1970) aka Noid je magistriral iz glasbe in matematike na Univerzi za glasbo in performativne umetnosti na Dunaju (2004). Je skladatelj, zvočni umetnik, violončelist in improvizator. Svoje delo v osnovi razume kot raziskovanje, ki ima širok razpon nasprotujočih si izidov, od solo violončelskih in posnetih del do skladb za ansamble, improviziranih partitur ali performansov z električnimi ali hibridnimi inštrumenti, od zvočnih inštalacij do videov in imaginarne glasbe. Njegova dela zabrisujejo meje med zvočno umetnostjo in glasbo, najbolj pa ga zanima raziskovanje prostora, medtem ko se vseživljenjsko posveča violončelu. / http://noid.klingt.org